Kapitánský průkaz na řeky a přehrady - VMP

Kód: 57
3 500 Kč

Námořní průkaz na řekách neplatí (a obráceně). I když je námořník vycvičený těžším počasím, i když jsou pravidla na moři velmi podobná těm na řece, přesto je plavba na řekách odlišná a jsou věci, které námořník nezná (a obráceně). 

Detailní informace

15 let + praxe jako zkušební komisař
15 let + praxe jako zkušební komisař
16 000 Nm + napluto
16 000 Nm + napluto
19 let + Zkušeností jako lektor
19 let + Zkušeností jako lektor
27 let + kapitánem
27 let + kapitánem

Detailní popis produktu

Kde a jídlo
Podívejme se:

Průkaz

Kapitánský průkaz na řeky a přehrady lze použít v ČR nebo i v zahraničí. Rozdíly jsou:
1. Podle využití:

  • v ČR je to i komerční průkaz se vším všudy
  • v zahraničí ne, proto nese název průkaz rekreačního plavidla.
    Nepočítá se s tím, že na rekreačním plavidle se bude odehrávat komerční činnost.

2. Podle jazyka:

  • pro ČR je  vytištěn v češtině
  • pro zahraničí je vytištěn logicky v angličtině (POZOR!: žádná zkouška navíc!)

3. Podle názvu:

  • v ČR: Vůdce malého plavidla - (VMP)
  • v zahraničí: Mezinárodní průkaz vůdce rekreačního plavidla - (MPVRP)

ROZŠÍŘENÍ PRŮKAZU:
Po složení základní zkoušky (nese název VMP-M) máme možnost si další doplňkovou zkouškou rozšířit základní průkaz o maximálně dvě kategorie:

  • plachetnice (zkouška nese název: VMP-S)
  • v zahraničí pro příbřežní plavbu po moři (zkouška nese název: VMP-C)
    (POZOR!: nenahrazuje námořní průkaz! Při kolizi dál než 1 námořní míli od břehu to může být problém). 

Průkaz MPVRP je tedy vydáván pro plavbu v zahraničí a smí se používat výhradně k plavbě pro rekreaci a sport. Zpravidla jsou obě oprávnění vydávána na jednom formuláři průkazu (podívejte se: Žádost k vydání průkazu) a proto hned od začátku uvažujme o průkazu MPVRP, který je univerzálnější. U nás si zachovává výhody průkazu "Vůdce malého plavidla" a navíc umožňuje plavbu i v zahraničí, a to jak na zahraničních vnitrozemských vodních cestách, tak i podél mořského pobřeží. (po rozšíření na příbřežní plavbu složením doplňkové zkoušky VMP-C).

Praxe

Dokument: "Ověření praktických dovedností na motorové lodi".

V současnosti platí, že pokud chceme vést plavidlo s motorem o výkonu nad 20 kW či plachetnici s plachtami nad 20 m2 , jsme povinni získat dokument: "Ověření praktických dovedností" a to ještě dříve, než se půjdeme přihlásit k teoretické zkoušce (na základě novely zákona 114/1995 z roku 2014 a vyhlášky 42/2015 Sb. o způsobilosti osob k vedení plavidel, která vstoupila v platnost 15.03.2015).Toto osvědčení musí potvrdit školitel certifikovaný Plavebním úřadem. U mně se lze přihlásit na ověření praktických dovedností pokud loď řídit umíte a nebo na cvičnou plavbu s ověřením, kde Vás základní manévry v rámci časových možností naučím a na závěr vydám ověření!

Dokument: "Ověření praktických dovedností na plachetnici".

Opět nabízím ověření praktických dovedností pokud plachetnici řídit umíte a nebo cvičnou plavbu s ověřením, kde Vás základní manévry a manipulaci s plachtami v rámci časových možností naučím a na závěr vydám ověření!

Podívejte se:




Doplňkové parametry

Kategorie: Kurzy
Lokace: Praha, České Budějovice

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: